Inwoners waarderen dienstverlening met een 7,0

Van februari tot april 2025 heeft de gemeente Woerden een tevredenheidsonderzoek laten uitvoeren naar haar dienstverlening.

Inwoners die onlangs contact hadden gehad met de gemeente, konden een vragenlijst invullen. Ook is via de krant en social media een oproep gedaan om mee te doen. Ruim 700 mensen hebben onze vragenlijst ingevuld. Hartelijk dank daarvoor. Zo weten wij wat goed gaat en waar we nog kunnen verbeteren. De uitkomsten zijn nu gebundeld in een rapportage. 

Een ruime voldoende 

De algemene waardering van inwoners voor de gemeentelijke dienstverlening is een 7,0. Ruim 45% van de deelnemers gaf zelfs een 8 of hoger. Ruim 8 op de 10 inwoners geven aan dat zij de informatie van de gemeente goed begrijpen. En over het algemeen ervaart u onze medewerkers als vriendelijk en respectvol. Wij zijn blij met deze cijfers. 

E-mail contact kan beter 

Tegelijkertijd blijkt uit het onderzoek ook duidelijk dat er ruimte is voor verbetering. Zo blijkt dat u vooral graag contact met ons heeft via de e-mail, maar dat dit nu nog lang niet altijd aan de verwachtingen voldoet. We kunnen sneller reageren en u beter op de hoogte houden van de voortgang. Hier gaan we mee aan de slag. 

Volledige resultaten 

Het volledige rapport is te vinden via deze link.